Saturday, January 31, 2009

အလုပ္ထဲမွာ အျဖစ္ပ်က္

သူငယ္ခ်င္း ရဲ႕ ကိုယ္ေတြ႔ ေလး၊ သူကုိယ္တိုင္ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္ပ်က္ေလး ေျပာျပမယ္။
မေျပာခင္ အလုပ္အေၾကာင္း နည္းနည္းပါးပါး ေျပာဦးမယ္။
သေဘာၤျပင္တဲ့ အလုပ္ဟာ ေငြကုန္ေၾကးက် အရမ္းမ်ားတယ္။ သေဘာၤသားမ်ားႏွင့္ ပင္လယ္ျပင္မွာ ျပင္လုိ႔ မရတဲ့ အလုပ္၊ ကိုယ္ထည္ အၾကမ္းထည္မ်ား ကုိလာေရာက္ျပင္ၾကတာ။ သေဘာၤသား ေတြလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ သေဘာၤကုိ ေဒါက္တင္ တဲ့ အခ်ိန္ကုိ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ေတြပါ အၿငိမ္းမေနရဘူးေလ။ သံေခ်းခြာၿပီး အၿပစ္ အနာ ရွာရတယ္။ ျပင္ဖုိ႔ လုိအပ္ မလုိအပ္ စစ္ေဆးရတယ္။ နုိင္ငံတကာမွာ ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ စကၤပူႏိုင္ငံ မွာေတာ့ အလုပ္ခြင္ အႏၱရယ္ကင္းမႈကုိ အရမ္းဦးစား ေပးပါတယ္။ Yard Safety အဖြဲအစည္း ဆုိတာသီးသန္႔ထားရွိတယ္။ အလုပ္လုပ္မည့္ေနရာ အလုိက္ လုိအပ္တဲ့ အကာကြယ္ ျပင္ဆင္မႈ၊ စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ ဥပမာ။ အလုပ္သမားမ်ား အႏၱရယ္ကင္း ၀တ္စံု လုိ႔ ေခၚတဲ့ personal protective equipment မ်ား ျဖစ္တဲ့ ဦးထုပ္၊ မ်က္မွန္၊ နားက်ပ္၊ ရွဴးဖိနပ္၊ လက္အိပ္၊ ခါးပတ္ မ်ား ျပည့္စံုမွ သေဘာၤေပၚတက္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ ေလ့လာေရး အျဖစ္ အလည္လာေရာက္ သူမ်ား လည္း ၀တ္ဆင္ၿပီးမွ လုိက္လံ ၾကည့္ရႈရပါတယ္။

အလုပ္တစ္ခုမွာ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ညဏ္းဟာ ၆ ေပေက်ာ္ရင္ ခါးပတ္ ခ်ိတ္ရပါတယ္။ ေမ့လုိ႔ျဖစ္ေစ ၊ ရပါတယ္ကြာ ဆုိၿပီး ျပီးစလြယ္ အလုပ္ကို လုပ္ရင္ အေစာက ေျပာတဲ့ အႏၱရယ္ကင္း အဖြဲ႔က ဖမ္းပါတယ္ နာမည္ႏွင့္ ပါမစ္နံပါတ္ မွတ္ကာ ဒဏ္ ေငြ ၅၀ တိတိ ေဆာင္ေစပါတယ္။ Hot work အလုပ္တစ္ခု လုပ္မယ္ဆုိရင္ ဖုိမင္၊ စူပါဗိုက္စာေတြက က အခုပ္ခြင္ကုိ ေသခ်ာ စစ္ေဆးရပါတယ္။ အလုပ္မွာေတာ့ ဂတ္စ္ ျဖတ္ေဂါက္ နဲ႔ တပ္ဆင္မႈ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ဖစ္တာ၊ ဖစ္တာ အကူတစ္ဦး၊ ၀ရိန္ သမား တစ္ဦး၊ မီးသတ္သမား တစ္ဦး။ အၾကမ္းဖ်င္း ေလးဦး လုိအပ္ပါတယ္။ မီးသတ္သမားက ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ေလ့လာ စစ္ေဆးၿပီး အကာကြယ္ေတြ လုပ္ၿပီးတာနဲ႔ အလုပ္စဆုိတာနဲ႔ စလုိ႔ရပါပီ။

က်ေနာ္ ေျပာမယ့္ အျဖစ္ပ်က္ေလးက ဒီလုိဗ်ာ...
အဲဒီေန႔က ထိုင္း ဖစ္တာတစ္ဦး ရယ္ ျမန္မာ ဖစ္တာအကူ တစ္ဦးရယ္ ၊ ျမန္မာ မီးသတ္သမား တစ္ဦး အလုပ္အတူ တြဲလုပ္ပါတယ္။ ေနရာကေတာ့ ဟုိး..လူေနတဲ့ အထပ္ရဲ႕ အေပၚဆံုးက Navigation Bridge Deck လုိ႔ ေခၚတဲ့ေနရာမွာေပါ့။ ျဖတ္ၿပီး အသစ္လဲမွာက Antenna Post တစ္ခု (ပုိက္တစ္ခု) ရဲ႕ အေပၚပိုင္က သံေခ်းတတ္ၿပီး ေဆြးေနတယ္။ အားလံုးျပင္ဆင္ၿပီး အလုပ္စတာနဲ႔ ထုိင္းဖစ္တာက စျဖတ္ပါတယ္။ ျဖတ္လုိ႔ က်လာတဲ့ သံမီးခဲ့ အပုိင္းစက ေအာက္ကခင္းထားတဲ့ Fire clothes ေပၚမွာ က်တယ္။ မီးရဲရဲနဲ သံစ က က်လာၿပီး ေအာက္မွာ မီးထေတာက္ပါတယ္။ အဲ ဒီမွာ ျမန္မာ ဖစ္တာအကူ က ေၾကာက္အားလန္႔အားနဲ မီးသတ္ဖုိ႔ ျပင္တယ္။ ေဘးနားက ေရသန္႔ဗူး ကုိဖြင့္ၿပီး ေရနဲ႔ပတ္လုိက္တယ္။ အဲဒီမွာ စေတြ႕တာ.. ေရနဲ႔ပတ္ခါမွ မီးက မၿငိမ္းပဲ ၀ုန္းခနဲ ထၿပီးေတာက္ပါေတာ့တယ္။ သူပတ္လုိက္တဲ့ ေရသန္႔ဗူးက ေရမဟုတ္ဘူး .. တင္ဒါေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ မီးက အားမ်ားလာတယ္ ။ ေလကလည္း ပင့္လာေတာ့ မီးခုိးေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ အဲဒီမွာ ျမန္ာမာ မီးသတ္သမားက မီးသတ္ဗူးကုိ ဖြင့္ၿပီး သတ္လုိက္ေတာ့ ခဏတည္းနဲ႔ မီးၿငိမ္းသြားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ... အႏၱရယ္ကင္း အဖြဲ႕ က ျမင္သြားေတာ့ ျမန္မာ နွစ္ေယာက္ ပါမစ္နံပါတ္ မွတ္သြားပါတယ္။ သူတုိ႔ နွစ္ဦးလည္း ညစ္တာေပါ့။ ရန္ေတာင္ျဖစ္ခမန္းပဲ။ မင္းလုပ္တာ၊ ငါနဲ႔မဆုိင္ဘူး၊ ငါက မီးသတ္တာ။ ရံုးေရာက္ရင္ မင္းေျပာျပ နဲ႔ ျငင္းခံုေနပါတယ္။ အင္းေလ.. တစ္ေန႔ကုိမွ ၂၀ ေဒၚလာေလာက္သာ ရတာ ဒဏ္ရုိက္ရင္ ၅၀ေတာင္။ ရံုးကုိ ေခၚၿပီး စစ္ေဆး ေမးျမန္းတယ္။ မီးက ခဏတည္းနဲ႔ ၿငိမ္းသြားေတာ့ အေရးမယူလုိက္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ မီးခိုးေတြ မ်ားတာလည္း ဆုိတဲ့ေမးခြန္း ဘယ္သူမွ မေမးဘူး။ ျမန္မာ မီးသတ္သမား ကုိ ေနာက္တစ္ေန႔ Safety Metting မွာ Safety Award ဆုခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။
(ေရသန္႔ဗူး နဲ႔ တင္ဒါကေတာ့ သေဘာၤက ကုိေရႊသေဘာၤသား ေဆးလာသုတ္ၿပီး စကားထုိင္ေျပာကာ ေမ့က်န္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္) ဒါကုိ ေရႊျမန္မာ က ေရသန္႔ပဲဆုိၿပီး မီးသတ္ကာမွ မီးက ပုိေလာင္ မီးခိုးေတြ တလူလူ ျဖစ္ကုန္တာ ။ ရံုးမွာ တင္ဒါ ကိစၥကုိ လ်ိဳ႕၀ွက္ ထား လုိက္ေတာ့ ေရႊျမန္မာ ဆုရသြားပါတယ္။
အဲဒီေန႔ က ေရႊျမန္မာ မ်ား ေကာင္းေသာ လြဲမွားျခင္း တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

No comments: