Sunday, January 23, 2011

ပန္းလက္ေဆာင္





















မေတြ႕ရတာ ၾကာပီျဖစ္တဲ့ ဘေလာ့ဂ္က ေဘာ္ေဘာ္ ေတြအတြက္ ပုပၸါးေျမက စကားဝါပန္း လက္ေဆာင္...

တခါတေလ သတိရပါတယ္

ဘေလာ္ဂါေတြထဲမွာ မိတ္ေဆြနည္းပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလဲ အနားယူသြားၾကတယ္။

ဝါသနာအျပည့္ ဇြဲနဘဲနဲ႔ ေရးေနဆဲ အကို အစ္မ မ်ားလဲ ေတြ႕ရတယ္။

ေနာက္ထပ္ေပၚလာတဲ့ ဘေလာ္ဂါေတြလဲ ေတြ႕ရတယ္။

ဒီဘေလာ့ဂ္မွာ စာမေရးျဖစ္ေပမယ့္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းအသင္း မွာ အနည္းအပါး မဆုိစေလာက္ ေရးျဖစ္ေသးတယ္။

တခါတေလ သတိရပါတယ္။ ေဘာ္ေဘာ္ေတြကုိ........

We are Theravada

တနဂၤေႏြေန႔တုန္းက မေရာက္ျဖစ္တာ ၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ကုိ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အေရွ႕ဘက္မုခ္ကစလို႔ မေျပာင္းလဲေသးတာေတြကုိ ျပန္ေတြ႕ရတယ္။ ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ေပးၿပီး မုန္႔ဖိုးေတာင္းတဲ့ ကေလးေတြ ေပါ့ေလ။ သူတို႔ေလးေတြကုိ ျငင္းဆန္ေက်ာ္ျဖတ္ရင္း ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္သြားတယ္။ တန္ေဆာင္းတစ္ေလွ်ာက္က (နိဗၺာန္ေစ်းဆုိင္) လို႔ အမည္တပ္ထားတဲ့ ေဗဒင္၊ နတ္႐ုပ္၊ ဘိုးေတာ္အပါအ၀င္ သာသနာတြင္း/ပ အကုန္ရတဲ့ဆုိင္ေတြကုိလည္း အရင္အတိုင္း ေတြ႕ရေသးတယ္ေပါ့။ ဒါနဲ႔ပဲ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ေရာက္တယ္ဆိုပါေတာ့ေလ . . . ။

ပ်ားပန္းခပ္ လူးလာေခါက္တုံ႔ေနတဲ့ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေရ အေမႊးနံ႔သာနံ႔ေတြရယ္၊ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ထားၾကတဲ့ ပန္း၊ အေမႊးနံ႔သာတိုင္နံ႔ေတြ၊ မီးခိုးေတြၾကားမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရင္လိုပဲ စူးစမ္းရင္း ေလွ်ာက္လာခဲ့ တယ္။ ေစတီေတာ္ယဥ္ေက်းမႈက အရင္အတိုင္းပါပဲ။ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီးနဲ႔ တံခြန္၊ ကုကၠားေတြ အေဖြးသား၊ အရဲသား၊ တခၽြန္ခၽြန္၊ တေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ ရွိတုန္းပဲ၊ ေမြးေန႔ၿဂိဳဟ္တိုင္ ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ဘာရယ္မဟုတ္ ရပ္မိေနတယ္။ (အက်င့္ပါေနလို႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္) ၿဂိဳဟ္တိုင္ကုိ ၾကည့္လိုက္၊ ေစတီေတာ္ ကုိ ေမာ့ၾကည့္လိုက္လုပ္ေနုတုန္း

” ပန္းလွဴမလား၊ ေရသပၸာယ္ရင္းနဲ႔ ၿဂိဳဟ္ေျပ၊ နာမ္ေျပ၊ ယၾတာေခ်လို႔ရတယ္” ဆိုတဲံ ေစတီေတာ္ႀကီးကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ေမြးေနတဲ့ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္သူရဲ႕ စကားသံက ကၽြန္ေတာ့္နားထဲေရာက္လာတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႕ကုိ ျပံဳးၿပီး “မလုပ္ေသးဘူးေနာ္”လို႔ ျငင္းလိုက္ရတယ္။ သူလည္း လွည့္အထြက္ ကၽြန္ေတာ့္အနားက ျမန္မာလို၀တ္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားစုံတြဲတစ္တြဲကုိ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိေမးတာ အလုပ္မျဖစ္ေတာ့ ျမင္ရတဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားစုံတြဲကုိ ၿဂိဳဟ္တိုင္မွာ ေရသပၸာယ္လို႔ရတဲ့ အေၾကာင္း၊ ပန္းလွဴ လို႔ရတဲ့အေၾကာင္း အဂၤလိပ္တစ္၀က္၊ ျမန္မာတစ္ပုိင္း၊ ေျခဟန္လက္ဟန္နဲ႔ ေျပာပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ အမ်ဳိးသားႀကီးက ျပံဳးၿပီး ျပန္ေျပာပါတယ္။ “No! We are Theravada”တဲ့ တစ္ခြန္းတည္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲသည့္စုံတြဲက ဆက္ထြက္သြားတယ္။ ပန္းကပ္ဖို႔၊ ေရသပၸာယ္ဖို႔ ေျပာတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက ေနာက္လူေတြနဲ႔ သူ႕အလုပ္ကုိ ဆက္လုပ္ဖို႔ ထြက္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္သာ အဲသည့္ၿဂိဳဟ္တိုင္ေရွ႕မွာပဲ ေရသပၸာယ္ေနတဲ့သူေတြကုိ ၾကည့္ၿပီး ရပ္က်န္ရစ္ခဲ့တယ္။ နားထဲမွာေတာ့ အမ်ဳိးသားႀကီးေျပာသြားတဲ့ စကားသံကုိ ျပန္ၾကားေယာင္မိတုန္း။ ဘယ္ေလာက္ အားရစရာေကာင္းသလဲဗ်ာ။
ကၽြန္ေတာ္က “မလုပ္ေသးဘူးေနာ္”လို႔ ျငင္းတာ။ ေနာင္လုပ္ခ်င္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပါေနၿပီး သူျငင္းတဲ့ “No! We are Theravada” ဆိုတာကေတာ့
ျပတ္သားမႈအျပည့္နဲ႔ဗ်။ ဒါကုိ ေရးရတာကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းတို႔လည္း ေနာင္မွာ ဒီလိုအျဖစ္မ်ဳိးၾကံဳခဲ့ရင္ ျပတ္သားႏုိင္ဖို႔ပါ။
သင့္တာရာ (ေမတၱာတံခြန္)

ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္ ဥပေဒသငါးရပ္
၁။ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရား ရွိရမည္။ (ဤေနရာတြင္ ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃ အေပၚ၌ အၿပည္႕အ၀ယုံၾကည္သူကုိ ဆုိလုိပါသည္။)

၂။ ေစာင္႕ထိန္းမႈ သီလရွိရမည္။ (ဤေနရာတြင္ ဗုဒၶသာသနာက သတ္မွတ္ထားေသာ ကုိယ္က်င္႕သီလကုိ ေစာင္႕ထိန္းသူၿဖစ္ရပါမည္။)

၃။ ေကာတုဟလမဂၤလာကုိ မယုံၾကည္ရ။ (ဤေနရာတြင္ ေကာတုဟလမဂၤလာဆုိသည္မွာ ရက္ရာဇာ၊ ၿပႆဒါး၊ ေနၾကတ္၊ လၾကတ္စေသာ
စိတ္ကူးယဥ္အေတြးတုိ႕၌ ယုံၾကည္ေနမႈကုိ ဆုိလုိပါသည္။)

၄။ ကံကုိသာ ယုံၾကည္ေနသူၿဖစ္ရပါမည္။ (ဤေနရာတြင္ မိမိ၏ကံႏွင္႕ကံ၏အက်ဳိးဆက္ကုိသာ ယုံၾကည္ရမည္။အၿခားယုံၾကည္မႈမ်ားကုိ မယုံၾကည္ရဟု ဆုိလုိသည္။)

၅။သာသနာေတာ္ၿပင္ပ ကုိးကြယ္မႈကုိ မရွာမွီးရ။ (ဤေနရာတြင္ သာသနာ ေတာ္မွအပၿဖစ္ေသာ ကုိးကြယ္မႈမ်ား၊ သာသနာၿပင္ပမွ အလႈခံပုဂၢဳိလ္တုိ႕ကုိ ရွာမွီး၍ မဆည္းကပ္ရပါ။ နတ္၊ သိၾကား၊ ၿဗဟၼာ၊ ၿဂဳိဟ္နတ္၊ ထြက္ရပ္ေပါက္၊ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ ၀ိဇၹာ စေသာ သာသနာ႕ၿပင္ပကုိးကြယ္မႈမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားရမည္ဟု ဆုိလုိပါသည္။)
ေရစၾကဳိ အရွင္ဧသိက၏ ‘ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ’ စာအုပ္ စာမ်က္ႏွာ ၁၇၂၊၁၇၃ မွေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။

ဖိတ္ေခၚျခင္း

အသင္းဝင္မ်ား၊ နယ္သူနယ္သားမ်ားနွင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ မိတ္ေဆြမ်ား အားလံုး မဂၤလာပါ -

http://kyaukpadaung.com အင္တာနက္ ဝဘ္ဆုိဒ္တြင္ ေဖၚျပရန္ ဇာတိ ေျမနွင့္သက္ဆုိင္ေသာ ဓာတ္ပံုမ်ား၊ ဗီြဒီယိုဖိုင္မ်ား၊ သတင္းအခ်က္လက္မ်ား ေပးပို႔ေပးၾကရန္ – ဖိတ္ေခၚပါသည္။

http://kyaukpadaung.com အင္တာနက္ ဝဘ္ဆုိဒ္တြင္ ေဖၚျပရန္ စာေရးျခင္းအား ႏွစ္ၿခိဳက္ေသာ စာေပဝါသနာရွင္းမ်ားသို႔ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ အက္ေဆး၊ ဝတၱဳတုိ၊ ဝတၱဳရွည္၊ သမိုင္းမွတ္တမ္းမ်ား ပါဝင္ေရးသား ေပးပုိ႔ေပးၾကရန္ – ဖိတ္ေခၚပါသည္။

ဆက္သြယ္ရန္ = admin@kyaukpadaung.com သို႔ အီးေမး ေပးပို႔ျခင္း နွင့္ Contact Us မွ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၏ အီးေမးမွ တဆင္လည္း ေပးပို႔နိုင္ပါသည္။

http://kyaukpadaung.com ဝဘ္ဆိုဒ္သည္ ဇာတိေျမ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း ၿမိဳ႕၏ ကိုယ္ပြား ပံုရိပ္ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသို႔ စာအုပ္လွဴမည္

ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္ကတည္းက အားလပ္ေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ စာဖတ္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစ၏။ ေႏြကာလမ်ားတြင္ ရြာဓေလ့အတုိင္း ေတာပစ္၊ ၾကက္တုိက္၊ အာဝါေဒးပြဲမ်ားသို႔ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့။ အဘုိး၏ တရားစာအုပ္ ပံုတုိပတ္စ အကုန္ ဖတ္ျဖစ္သည္။ ငါးပိ ငါးေျခာက္ထုတ္ေသာ သတင္းစာကအစ ဖတ္သည္။ အတန္းႀကီး အတန္းငယ္ သင္ခန္းစာ စာအုပ္ အကုန္ဖတ္သည္။ ရြာမွ အတန္းႀကီး အကိုအမ မ်ားထံမွ စာအုပ္ (ရုပ္ျပ ကာတြန္း ဝတၳဳ) မ်ားငွားကာ ဖတ္ျဖစ္သည္။ စာဖတ္မ်ားလြန္း၍ ေကာင္းတာရွိသည္ မေကာင္းတာလဲ ရွိသည္။ မည္သည့္စာေပကုိ ဖတ္သင့္သည္ လမ္းညြန္ေပးမည့္သူမရွိ။

ယခုအရြယ္မွ ျပန္လည္စဥ္းစားမိေသာအခါ မေကာင္းသည့္အခ်က္ကိုေတြ႕ ရသည္။ ဖတ္စရာမရွိ- ရွိတာဖတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ အခ်စ္ဝတၱဳ စာအုပ္မ်ားႏွင့္ ရင္းနီးခဲ့သည္။ ဖတ္ပါမ်ားလာေသာအခါ ဝါသနာထံုလာသလုိ အခ်စ္ဝတၱဳ ဇာတ္ေကာင္မ်ား၏ စိတ္မ်ားကူးစက္ျခင္း မသိမသာ ခံလာရသည္။ ယခုမူ ရသစာေပ အခ်စ္ဝတၱဳ (အဆိပ္စာေပ) ကုိ မုန္းတီးမိလာသည္။ အကယ္၍သာ ငယ္စဥ္အခ်ိန္ စာဖတ္ခ်င္စိတ္မ်ားေသာ အရြယ္က လမ္းေၾကာင္းမွန္ျဖင့္ နည္းပညာ စာအုပ္မ်ား လက္တကမ္းတြင္ ရိွခဲ့ပါမူ။

စာဖတ္ဝါသနာပါလာ၏။ သုိ႔ေသာ္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ အမွတ္(၁) အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ဒသမတန္း တက္ေရာက္ခဲ့စဥ္ အခ်ိန္အထိ စာၾကည့္တုိက္ ဆုိတာ ဘာလဲ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ခဲ့ပါ။ ေက်ာင္းတြင္ စာၾကည့္တုိက္ရွိသည္ဟု သိေသာ္ လည္း မေရာက္ျဖစ္ခဲ့။ တစ္ေယာက္တည္းေန၍ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ အလွမ္းကြာလွေသာ ကၽြန္ေတာ္ သည္ စာအုပ္စာေပ အလကားရေသာ ေနရကိုမသိခဲ့။ မျဖစ္စေလာက္ အပုိေငြေလးျဖင့္ လင္းဦးတာယာ စာေပ ၊ မ်ိဳးဆက္သစ္စာေပ အစရွိေသာ ဆုိင္မွားမွ ဝယ္ယူ ဖတ္ရႈခဲ့ရသည္။

ပထမဆံုး စာၾကည့္တုိက္ အသင္းဝင္ျဖစ္သည္မွာ မေကြးတကၠသုိလ္တြင္ အေဝးသင္ ေနာက္ဆံုးနွစ္တက္ခဲ့စဥ္က ႏိုင္ငံေတာ္အစီအစဥ္ျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ E-library တြင္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္စင္ စာၾကည့္တုိက္မွ အီလက္ထေရာနစ္ စာၾကည့္တုိက္စနစ္သို႔ ေျမစမ္း ခရမ္းၿပိဳးကာလျဖစ္သည္။ စာအုပ္မ်ားကို စီဒီ ကူးထားၿပီး ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ဖတ္ရႈနုိင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္။ အီးေမး အင္တာနက္ ဆုိတာ အစာအစာ နာမည္တခုမဟုတ္ဟု ျပည္သူမ်ားသို႔
စတင္ အသိေပးခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကၽြန္ပ်ဴတာ အသံုးျပဳ တတ္သူ လက္ခ်ိဳး ေရ၍ ရေသးသည္။ (ဆုိလုိသည္မွ ကြန္ပ်ဴတာ သံုးတတ္သူ နည္း၏)။ ယခုလုိ ၂၀၁၁ ႏွစ္မ်ားတြင္ E-library သည္ အေတာ္ အသံုးဝင္ လိမ့္မည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံေတာ္မွ စီမံကိန္းမ်ားအား မေဝဖန္လုိၿပီ။ ေျပာစရာကေတာ့ ရွိေနေသးသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပန္းဆုိးတန္းမွ လမ္းေဘးတြင္ ပံုေအာထားေသာ စာေပ အေဟာင္းဆုိင္မွ ဝယ္ယူရရွိေသာ စာၾကည့္တုိက္ ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ စာအုပ္တအုပ္ ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ စာၾကည့္တုိက္သည္ ေက်းလက္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား မွ ၿမိဳ႕နယ္စာၾကည့္တုိက္မ်ား ထုိမွတဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အဆင့္ စာၾကည့္တုိက္ အဆင့္သုိ႔ ခ်ိတ္ဆက္ တည္ရွိပံု မ်ားပါဝင္သည္။ စာၾကည့္တုိက္အခ်င္းခ်င္း ဆက္သြယ္ကာ စာအုပ္စာေပ စီးဆင္းျခင္း ျမစ္တဆင္း ဖတ္တီးၾကရမည္။ (လဲလွယ္ကာ ဖတ္ရႈေစျခင္း)။ ယခုအခါ ေက်းလက္စာၾကည့္တုိက္ အစီ အစဥ္မ်ားျဖင့္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား ဖြင့္လွစ္ ေပးေနသည္ကို သတင္းစာမ်ားတြင္ ဖတ္ရသည္။ ပညာျဖင့္ အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစုိးရခ်ည္း အားကုိး ေန၍ မျဖစ္ေျခ။ တမ်ိဳးသားလံုးအတြက္ အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္းေဆာင္နုိင္ရန္ လူတုိင္း လူတုိင္းတြင္ တာဝန္ရွိဟု ကၽြန္ဳပ္ယူဆသည္။

ဒုတိယအႀကိမ္ အေဝးေရာက္ ေက်ာက္ပန္းေတာင္း သူ/သားမ်ား ေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ ဇာတိေျမ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ စာၾကည့္တုိက္သို႔ စာအုပ္စာေပမ်ား လွဴဒါန္းမည္ ဟု သိရသည့္အတြက္ အထူးပင္ ဝမ္းေျမာက္မိသည္။ ေဒသတုိင္း ေဒသတုိင္း တပုိင္တႏိုင္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား စည္ပင္ဖြင့္ၿဖိဳးလာလွ်င္ တၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ တၿမိဳ႕နယ္ စာၾကည့္တုိက္ အခ်င္းခ်င္း သေဘာတူမႈရယူ ခ်ိတ္ဆက္ကာ စာအုပ္မ်ားအား မွ်ေဝ ဖတ္ရႈေစျခင္းျဖင့္ ပညာဘဏ္တုိက္ႀကီး ျဖစ္လာေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ျဖင့္ အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္း ေဆာင္ရန္ မခက္ခဲ့ေတာ့ေပ။ ထို႔ထက္ပုိကာ ေတြးရလွ်င္ျဖင့္ အစုိးရ စာၾကည့္တုိက္မ်ား၊ ေဒသတြင္း တပိုင္တႏိုင္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား၊ တကၠသုိလ္ စာၾကည့္တုိက္မ်ား၊ ဘာသာေရး စာၾကည့္တုိက္မ်ား မွ စာၾကည့္တုိက္မႈးမ်ား ေတြ႕ဆံုညွိႏိုင္းကာ စာအုပ္စာေပး စီးဆင္းမႈ လြတ္လပ္ျခင္းအား ဖန္တီးၾကပါလွ်င္ အတုိင္းထက္လြန္ျဖစ္ေတာ့၏။

ဆန္းဝင္း (ေက်ာက္ပန္းေတာင္း)။