“အတာႀကဴးတဲ့ တခူးလ ခ်ိန္ခါ.. ႏွစ္ကူး သႀကၤန္မဟာ …. သူေလးနဲ႔ ေတြ႔ရပံုမွာ ေမ့လည္း မေမ့နုိင္ပါ …. ”
သီခ်င္းေလး ဆုိလုိ႔ က်ေနာ္ သူေလးကုိ သတိရ ေနတယ္ မထင္ လုိက္ပါနဲ႔။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီလုိ သီခ်င္းေလး တစ္ေအးေအးနဲ႔ ျဖစ္ေနတာ သႀကၤန္ပုိးေၾကာင့္ပါ။ ရန္ကုန္ သႀကၤန္၊ မႏၱေလး သႀကၤန္ ေတြ အရမ္းစည္ပါတယ္။ ပ်ိဳပ်ိဳ အုိအုိ ကုိကုိ မမ ေတြ ႀကိတ္ႀကိတ္တုိး ေရကစားလုိ႔ေပါ့။ ဘီယာ၊ ၀ီစကီ (အရက္မပါ) ပါ၀ါ တင္ စိမ့္စိမ့္တုန္ ေအာင္ ေအးတဲ့ ေရခဲေရကုိ အံတုလုိ႔ တစ္ေနကုန္ ေပ်ာ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အရမ္း ေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။
အခု က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ တဲ့ သႀကၤန္ အေၾကာင္း အရာက သိပ္ၿပီး လူသိနည္း လွတဲ့ အညာေျမ ရြာေလး တစ္ရြာမွာ သႀကၤန္ပြဲ ဆင္ႏႊဲတဲ့ အေၾကာင္း ေလးပါ။ ဘယ္က စေျပာမလည္း .. ဆုိေတာ့ .. အင္း… ဟုတ္ၿပီ.. ရြာနာမည္က စမယ္။ အဲဒီ ရြာေလး နာမည္က လက္ပန္က်င္းရြာ တဲ့။ လက္ပန္က်င္း ဆုိတာ ရြာေလးရြာ ကုိ ေပါင္း ထားတာ - တစ္ရြာမွာ မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက တစ္ေက်ာင္းဆီ ရွိတယ္။ အႀကိဳေန႔ မတုိင္မွီမွာ ရြာဦး ေစတီ ကုိ ကာလသားေခါင္း ႏွင့္ ကာလသမီးေခါင္းမွ ဦးေဆာင္ကာ ဘုရား သန္႔ရွင္းေရးလုပ္၊ ေရသပ္ပယ္ ပါတယ္။ သႀကၤန္ရက္ ေလးေတြ မွာ ဥပုတ္ သတင္း ေဆာင္တည္ၾကမယ့္ လူႀကီး သူမမ်ား၊ လူလတ္ပိုင္းမ်ား လူငယ္ ပိုင္းမ်ား အားလံုး အတြက္ သႀကၤန္တြင္း ငါးရက္လံုး အေကၽြးေမြး မ်ားျဖင့္ တည္ခင္း ဧည့္ခံ ပါတယ္။ အညာ ေဒသတြင္ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ ေန႔ အပါ၀င္ သႀကၤန္ပြဲကုိ ငါးရက္ တိတိ ဆင္ႏႊဲသည္။
အဘုိးဘြားမ်ားက အႀကိဳေန႔ ေတာ့ ရြာဦးေက်ာင္းမွာ သီလယူမယ္။ အက်ေန႔ ေတာင္ဘက္ရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ထံမွာ ဥပုတ္ ယူမယ္။ အက်က္ေန႔ ေျမာက္ဘက္ရြာေက်ာင္း ၊ အတက္ေန႔မွာ အလယ္ရြာေက်ာင္း စသည္ စသည္ သႀကၤန္တြင္း ကာလမွာ တစ္ေန႔ တစ္ေက်ာင္း လွဴဖြယ္ မ်ားျဖင့္ သတင္း သီလ ေဆာက္တည္ ၾကသည္။ အဘုိးရယ္ အဘြားရယ္ ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္ တူတူ ဆုိတာမ်ိဳးေပါ့။
လူႀကီးမ်ား သာမက ကေလး သူငယ္မ်ား တြင္လည္း အစီအစဥ္ ရွိသည္။ သႀကၤန္ ငါးရက္တြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ငါးေက်ာင္းမွာ - ဘယ္ေန႔မွာ ဘယ္ေက်ာင္းက သာကူႀကိဳ တုိက္တယ္။ ၾကက္သား ဆန္ျပဳတ္ တုိက္တယ္၊ အေအး တုိက္တယ္ ၊ စသည္ျဖင့္ ေန႔အလုိက္ အစီစဥ္မ်ား ဆြဲထားၾကသည္။ ဗုိက္၀ေအာင္ စားေသာက္ၿပီး လြယ္ အိတ္ ထဲမွာ ေရဗူးထည့္ ေက်ာမွာပုိးၿပီး ေရျပြတ္ပုိက္နဲ႔ ေရပတ္ၾကသည္။ ဆုိးသြမ္းေသာ ကေလးမ်ားမွာမူ ပူစီေပါင္း မ်ားျဖင့္ ေရထည့္ကာ ပစ္ေပါက္ ေဆာ့ကစားၾကသည္။ (သားသားက ေရသနတ္ နဲ႔ ပတ္တာ)။ ဒီလုိ ကေလး တစ္သုိက္နွင့္ ေတြ႔လွ်င္ ပ်ိဳပ်ိဳ အုိအုိ အထီး အမ မေရြး အကုန္ေျပးမလြတ္ ေရပတ္ခံရသည္။
ေက်းလက္ ကုိကို ကာလသားမ်ား မွာေတာ့ အခ်က္ၿပဳတ္ အေကၽြးေမြး တာ၀န္ယူ ထားရပါတယ္။ အဲဒီမွာ.. ဟုိဖက္ရြာ ဒီဖက္ရြာက ကြမ္းေတာင္ကုိ အေခ်ာ အလွ ညိဳေခ်ာ ေလးေတြ ကိုယ့္ရြာေက်ာင္းကုိ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား နဲ႔ လာတဲအခါ.. အျပန္ကို ေစာင့္ကာ ေရပက္ၾကသည္။ အေကၽြးေမြး အလွည့္ က်တဲ့သူ တစ္ေယာက္က ..“ေဟ့ေကာင္ .. “ညိဳႀကီး”.. မင္း.. ေကာင္မေလး “ျဖဴစုပ္” ျပန္ေတာ့မယ္.. ေက်ာင္း ေပါက္၀ က ေရဖလားနဲ႔ အသင့္ ေစာင့္..” အဲသလုိလည္း ေျပာလုိက္ေရာ ေရပက္မည့္ ကုိကို ကာလသားက မိန္းမပ်ဳိေလး အျပန္ အဆင့္သင့္ ေစာင့္ေနတယ္။ မိန္းမပ်ိဳ လာေတာ့ ေရဖလား ေလးထဲမွာ နံသာေရေတာ့ ဟုတ္ဘူး .. ေရေမႊး ထည့္ၿပီး ေလာင္းပါ တယ္။ အဲဒီလုိပဲ… အၿပဳံးေလးေတြ ကိုယ္စီနဲ႔ ... တစ္ခ်ိဳ႕ေတြလည္း ခ်စ္ေရး ဆုိလုိ႔ေပါ့။ (က်ေနာ္ ပါဘူးေနာ္)။
ၿမိဳ႕ ျပ နဲ႔မတူတာကေတာ့ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔ပါပဲ။ ၿမိဳ႕ျပမွာ နွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ဆုိ မ႑ပ္ေတြ ဖ်က္ေနပါၿပီ။ ရြာမွာေတာ့ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ ညေနမွာ ပြဲႀကီး ပြဲေကာင္းပါပဲ။ လူငယ္ ကာလသားေတြ၊ အကုိႀကီးေတြ၊ ေပ်ာ္တတ္တဲ့ ဦးေလးႀကီးေတြ စုဖြဲ႔ခ်ီတက္ကာ တစ္အိမ္၀င္ တစ္အိမ္ထြက္ လုိက္လံေရေလာင္းပါတယ္။ အိမ္ရွိ လူဦးေရ တြက္ၿပီးပါ ေလာင္းပါတယ္။ အားလံုးကလည္း သူ႔အမ်ိဳး ကိုယ့္အမ်ိဳးေတြခ်ည္း ဆုိေတာ့ စိတ္ဆုိးလုိ႔ မရပါဘူး။ ေရပက္ မခံပဲ ထြက္ေျပတဲ့ အိမ္မ်ားဆုိ အ၀တ္ေတြကုိ ေရႏွစ္ထားခဲ့တာလည္း ရွိပါတယ္။ ရြာလယ္ လမ္းမ တစ္ေလွ်ာက္ တူးပုိ႔.. တူးပုိ႔ .. သီခ်င္းမ်ားဆုိလုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ သႀကၤန္ပြဲ ဆင္ႏႊဲၾကပါတယ္။
No comments:
Post a Comment