Wednesday, April 1, 2009

အေမ့ယက္ကန္းစင္ (၂)

နံနက္ခင္း မိုးလင္း သည္မွစ၍ ေႏြေနမင္း သည္ စတင္ကာ အစြမ္းျပ ေတာ့သည္။
ေန ဘယ္ခ်ိန္ထြက္ လည္း က်ေနာ္ မသိ။ ေက်ာင္းအားရက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေနေရာင္ ဖင္ထုိးေအာင္ အိပ္ တတ္သည္။ အေမသည္ အိမ္အလုပ္မ်ားႏွင့္ ရႈပ္ေနသည္။ မနက္မုိးလင္း ကေန မုိးခ်ဳပ္ ပါးစပ္က လည္းေျပာ လက္ကလည္ လွဳပ္ကာ အိမ္မႈကိစၥ မ်ား တစ္ခုၿပီး တစ္ခု ဆက္ကာ လုပ္ေန တတ္သည္။
အလုပ္လုပ္မွ ထမင္း စားရတာ အလုပ္ လုပ္ဖုိ႔ ပ်င္းမေနရဘူး” ဆုိသည့္ စကားသည္ အေမ့၏ ဒသန ျဖစ္သည္။ အေဖနဲ႔ အေမ သည္ တကယ္ပင္ လုိက္ဖက္ညီေသာ အၾကင္ လင္မယား ျဖစ္သည္။

ယခုကဲသုိ႔ အလုပ္ပါးေသာ ေႏြအခါ မ်ိဳးတြင္ ယက္ကန္း လုပ္ငန္းအား စတင္ၾကသည္။ ယက္ကန္း လုပ္ငန္း ဆုိေသာ္ လည္း စီးပြားျဖစ္ မဟုတ္ေပ။ တစ္ပိုင္ တစ္နိုင္ အိမ္တြင္းမႈ လုပ္ငန္းဟုသာ ေခၚဆုိႏိုင္သည္။ ၄င္း ယက္ကန္း လုပ္ငန္းသည္ က်ေနာ့္ ရြာေလးသုိ႔ မည္သုိ႔ မည္ပံု ေရာက္ရွိလာ သည္မသိ။ အေမ့ ၏ အေမ၊ က်ေနာ္၏အဖြား အိမ္တြင္ အသံုးမျပဳ ေသာ ယက္ကန္းစင္ အေဟာင္း တစ္ခု ရွိသည္ ။ ဤသည္ ကုိၾကည္ျခင္း အားျဖင့္ ႏွစ္အတန္ ၾကာၿပီဟု ဆုိႏုိင္သည္။ အဖြား ယက္ကန္း ယက္သည္ ကုိ က်ေနာ္ မျမင္ဖူးေပ။ သုိ႔ေသာ္ အေမ သည္ အဖြား၏ အေမြ ဆက္ခံသူ ျဖစ္သည္မွာ ဧကန္ အမွန္ ျဖစ္သည္။

ဤတြင္ ၀ါဂြမ္း အဆင့္မွ အ၀တ္ အထည္ ျဖစ္လာ ေအာင္ ယက္လုပ္ ရေသာ လုပ္ငန္း အဆင့္ဆင့္ ရွိေလသည္။ က်ေနာ္ ငယ္စဥ္က ျမင္ေတြ႕ ေနက် အရာ ေလးမ်ားကုိ ေျပာျပခ်င္သည္။ စိတ္ျဖင့္သိ ေသာ္လည္း စကား လံုးျဖင့္ ပံုေဖၚနုိင္ အံ့မထင္။ ပထမဦးဆံုး ၀ါပင္မွ ရေသာ ၀ါဂြမး္ကုိ အေစ့ထုတ္ စက္ျဖင့္ ၀ါဂြမ္း အတြင္းမွ၀ါ ေစ့ မ်ား ႀကိတ္ ထုတ္ရသည္။ ၄င္း ၀ါဂြမ္းအား ဗိုင္းေတာင့္ အျဖစ္သုိ႔ ေျပာင္းလည္းရသည္။ ဗိုင္းေတာင့္ ဆုိသည္မွာ ႏူးညံ့ေသာ ၀ါဂြမ္းအလိမ္အေတာင့္ေလး ျဖစ္သည္။ ထုိဗုိင္းေတာင့္ အား ႀကိဳးမွ်င္ ေလးမ်ား ျဖစ္လာေအာင္ ဗိုင္းငင္ ရသည္။ အခ်ိန္ကုိ ကိုယ္စားျပဳေသာ “လသာတုန္း ဗိုင္းငင္” ဆုိသည့္ စကားပံုသည္ ယက္ကန္း လုပ္ငန္းခြင္မွ ဆင္းလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဗိုင္းငင္ စက္အား မျမင္ဖူးက ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ပံုႏွင့္ တစ္က်ပ္တန္ ေငြစကၠဴ အစိမ္းေရာင္ တြင္ ၾကည့္ပါ။ (ပုိေ၀းသြားမလားမသိ)။

တဖန္ ဗုိင္းငင္၍ရေသာ ခ်ည္လံုးအား ခ်ည္ခင္ ျပဳဳလုပ္ရန္ ခ်ည္ငင္ ရျပန္သည္။ ခ်ည္ငင္ ျခင္းတြင္ အထူး ဂရုၿပဳရသည္။ ၿပီးစလြယ္ လုပ္ပါက ခ်ည္ခင္ အူေပါက္ ကာ အစရွာမရ ျဖစ္တတ္သည္။ ထုိမွတဖန္ ခ်ည္ခင္ အား ေဆးဆုိး ရသည္။ ေဆးဆုိး ရာတြင္ မိမိ ယက္လုပ္ မည့္ အေရာင္ စိတ္ကူး အတုိင္း ဆုိး ၾကသည္။ အျဖဴထည္ အတြက္မူ ေဆးဆုိးရန္ မလုိ။ ေဆးဆုိး ၿပီးေသာ အခါ အဆုိပါ ခ်ည္ခင္ အား ထမင္းလံုး မ်ားနွင့္ နင္းနယ္ ရသည္။ ေကာ္တင္ ျခင္းျဖစ္ ေပမည္။ ၄င္း အဆင့္ၿပီး ေသာအခါ ခ်ည္မ်ား ခုိင္မာမႈ အတြက္ ေနလွမ္း အေျခာက္ခံ ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခ်ည္သန္႔ျခင္း အတြက္ ဆပ္သြား နွင့္ ခ်ည္ခ် ရျပန္သည္။ အ၀တ္ တစ္ထည္ျဖစ္ရန္ အဆင့္မ်ား မ်ားလြန္းလွသည္။ အဆုိပါ သန္႔စင္ထားေသာ ခ်ည္အား တညင္းလံုး ႀကီးတြင္ ရစ္၍ သိမ္ဆည္း ထားသည္။ တညင္းလံုး မွ ခ်ည္ သည္ အဆင္သင့္ အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ အဆင့္ ျဖစ္သည္။

က်ေနာ္ သည္ ငယ္စဥ္က အေမ့ ယက္ကန္း လုပ္ငန္းအား ကူညီ လုပ္ကုိင္ ဖူးသည္။ ရံဖန္ရံခါ တြင္ လည္း ခ်ည္ခင္ ရႈတ္ေထြး သြားတတ္ ေသာေၾကာင့္ အဆူခံ ထိသည္။
“ ဘယ္သူ ဘယ္သူ ၀င္ခါမွ ခ်ည္ခင္ေထြး .. ရွင္းနုိင္ပါ့မယ္” သီခ်င္းထဲကလုိ ရႈတ္ေထြး ေနသာ ခ်ည္ခင္ သည္ ေကာက္ရုိးပံုထဲ အပ္ေျပာက္ရွာရသည္နယ္ ခက္ခဲသည္။

ယခု အေမသည္ အပ္ခ်ည္ ႏွင့္ အပ္ေပါက္ တည့္ေအာင္ မထိုးနုိင္ၿပီ။ အသက္ရြယ္ရ လာေသာ အေမ ယက္ကန္း မယက္ သည္ပင္ ဆယ္နွစ္ခန္႔ ရွိမည္ ထင္သည္။ အေမသည္ ငယ္စဥ္ ကတည္းက အလုပ္နွင့္ လက္ ျပတ္သူ မဟုတ္။ အေမရယ္... သားေတြ သမီးေတြ လူတစ္လံုး သူတစ္လံုး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ကုိင္ ေကၽြးေမြးခဲ့ ၿပီးပါၿပီ အခု သားတုိ႔ အလွည့္ေလ…. အေမ.. ၿငိမ္ၿငိမ္ေလး ထုိင္ေနပါ .. လုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာလည္း..မရ။ အိမ္မႈကိစၥ မ်ားႏွင့္ ရႈပ္ေနဆဲ ျဖစ္မွာ က်ေနာ္ သိေနသည္။ က်ေနာ္ အေမ့ကုိ လြမ္းေနသည္။

2 comments:

Ma Thadar ( မသဒၶါ ) said...

အမၾကီး ယက္ကန္းသင္ေနပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေနစဥ္က စာဘဲသင္ေနရတဲ့အတြက္ ယက္ကန္းမခတ္တတ္ပါ။ အသက္ေလးရ..ဘ၀က ျပည့္စံုလာတဲ့အခါ အခုက်မွဘဲ သင္ျဖစ္ပါတယ္။ ျခံထဲမွာ ပ်င္းပ်င္းနဲ့ ၀ါပင္ေတြ စိုက္ထားတာ.. ၀ါပြင့္ေတြ ကို အေစ့ေခ်ြ ဗိုင္းေတာင့္ ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္တယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့ နည္းစံနစ္ကေလးသိခ်င္ပါတယ္။ အညာဖက္ေရာက္ရင္ ယက္ကန္းလုပ္ငန္းအေၾကာင္း ၀ါဖန္ျတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ဓါတ္ပံုေလးနဲ့တကြ တင္ျပေပးနိုင္ပါသလား။ ျမန္မာ့ရိုးရာ ယက္ကန္းကို ကမၻာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ တင္ျဖစ္ရင္ ဖတ္ဖို ့ဆက္သြယ္ေပးပါလား ေမာင္ငယ္။

Ma Thadar ( မသဒၶါ ) said...

thadar.blogspot.com ကပါ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။